söndag 12 april 2015

Månadsrapport mars

Bättre sent än aldrig, här kommer sammanfattningen av mars.
  • Portföljutveckling -  -1,26%
  • Utdelningar - 1.200kr
  • Skillnad mot samma månad föregående år - -50%
  • Rullande 12 månader - 46.200kr
  • Sparkvot nettolön - 59%
  • Utdelningar / utgifter - 12%
  • Affärer - Sålt Vardia.
Portföljen minskade 1,26% i värde, vilket är något sämre än SIX30 Return Index.
Utdelningen täcker 12% av månadens utgifter.
Sparkvoten landade på 59%.

Har sålt Vardia eftersom jag tappat förtroendet för ledningen.

Planerar att ta in ett par indexfonder som komplement till aktierna.
Dessa är Avanza Zero och Spiltan Aktiefond Investmentbolag. Detta för att få mer riskspridning.
Några aktieinnehav kommer snart att säljas av för att ersättas av dessa fonder.

Vilka aktier köper ni i dessa tider?




3 kommentarer:

  1. Bra sparkvot! Det som ändå är allra mest intressant för mig vill jag fråga om, hur har din totalavkastning varit jämfört med Avanza Zero (SIX30 Return index)?

    Vänliga hälsningar

    SvaraRadera
  2. Jag funderar också på att sälja av och byta till indexfond. Dock kommer jag nog sälja av Swedbanks robur fond och inget aktieinnehav och sen köpa indexfond för de pengarna istället:)

    På din fråga om vilka aktier man köper så köper jag inga alls för tillfället! Ohyggligt dyrt det mesta så jag håller mig till aktiwrna i Veckoportföljen :)

    SvaraRadera
  3. Alltid lika imponerad över din sparkvot. Jag är glad om jag når ca 20% i sparkvot men arbetar på att ständigt försöka öka den.

    SvaraRadera