lördag 10 maj 2014

Inköp Bahnhof och tankar om Protector Forsikring

Jag har under en längre tid varit intresserad av Bahnhof och den första maj gjorde jag slag i saken och köpte 300 aktier. Noterat på aktietorget och med hög tillväxt i både vinst och omsättning. Nu har de precis tecknat avtal med Webhallen vilket är en kvalitetsstämpel. Vanligtvis så investerar jag i större verksamheter men detta välskötta bolag med 4,1% direktavkastning vid köptillfället kunde jag inte motstå.

Går i tankarna på att ta in det Norska försäkringsbolaget Protector Forsikring i portföljen.
Vilken urstark rapport med omsättnings- och vinsttillväxt. Även utdelningen höjdes rejält till i år. Trycker nog på köpknappen på måndag. Jag är rätt säker på att kursen inom kort sticker iväg till 35-40 NOK efter ett par köprekommendationer och fortsatta framgångar. Utdelningen kommer nog växa i rask takt närmaste 3-4åren.







6 kommentarer:

  1. Tog själv en mindre position i Protector förra veckan, känns som man är sist på bollen då bolaget har varit på tapeten länge för många bloggare.

    Dock har ju inte di.se och dylikt börja haussa bolaget vilket tyder på att man inte är allt för sent ute. Men skämt åsido är det alltid svårt att värdera tillväxt, dock tror jag att bolaget är en bra långsiktig investering då man får både tillväxt och direktavkastning till ett bra pris trots dagens börsklimat.

    / Henrik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man! Ja, det känns som man är bland de sista att hoppa på Protector-tåget. Blev ett köp för min del idag.

      Radera
  2. Jag dubblade mitt innehav i protector i början av Maj, funderar på att öka mer nu i veckan då lönen kommer.Första satsen köpte jag efter sommaren 2013.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du gjort bra investeringar! Jag tror på fortsatt uppgång i aktien.
      Blev ett köp för min del idag i Protector.

      Radera
  3. Hej Christoffer, har det blivit några Protector?

    Jag sammanställer i ett blogginlägg alla bloggare som tagit en position i Protector.

    http://hankman-pme.blogspot.se/2014/05/bloggare-som-ager-protector-forsikring.html

    Jag lade till bloggen Fundamentalisterna i listan.

    Jag funderar på öka i Protector, men känns lite surt köpa på 29 nok när man före Q1 rapporten i fredags kunde köpt för 27 Nok. Men men, får se om jag ökar lite nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Hankman,

      Det blev inköp av Protector till kursen 29 NOK.

      Jo, det känns lite surt på ett sätt att kursen innan rapporten låg på 27 NOK och nu ligger högre. Men jag tror vi kommer se en stark uppgång inom kort och den vill jag inte missa.

      Kul att du kikar in!

      Radera