torsdag 12 juli 2012

Bevakningslistan Uppdaterad

Som rubriken lyder så har jag idag ägnat flera timmar åt att uppdatera min bevakningslista.
Det blev inte mindre än 36st bolag som jag tänker hålla utkik på framöver.
Nere till höger ser du vilka bolagen är. ( Kod inom parantes ).

Till min hjälp har jag använt mig av Dividata.com som analyserar företagens utdelning, utdelningstillxäxt, hur många år bolaget har delat ut samt jämförelse av utdelningsnivån inom deras bransch.

En sida full av information om utdelningar helt enkelt.

Hur många bolag innehåller din bevakningslista?
Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Jag, som just har börjat med aktier för ett år sedan, har 14 bolag i min lista. Det verkar rimligt att utöka listan ju större del av inkomsten som kommer från kapital.
    Lycka till på resan! :)

    SvaraRadera