tisdag 18 oktober 2011

Aktieportföljen börjar ta form

Jag har under en tid studerat företag som av någon anledning har fångat mitt intresse. Kanske säljer de produker jag personligen gillar, eller har till synes en god utvecklingspotential.

Jag har följt flertalet bloggar om investeringar och aktier som har gett mig infallsvinklar vad gäller strategier för investeringar. Dessa kommer jag så småningom dela med mig av här på bloggen.

Aktieinnehav ( 200 st andelar )

Sandvik 62 st
Ratos B 60 st
Kinnevik B 54 st
Hennes & Mauritz B 24 st

Fondinnehav ( 191 st andelar )

Lannebo Småbolag 151 st
Fidelity Funds Thailand Fund A Inc USD 24 st
Länsförsäkringar Fastighetsfond 6 st
Carlson Sweden Micro Cap 5 st
Atlant Sharp 5 st

Mina framtida investeringar:

Reality Income Corp
McDonalds Corp
Coca Cola Co

Investor B

Betsson B
CDON Group

Spiltan Räntefond Sverige

Detta är min nuvarande situaton & planen för närmsta tiden.
Jag blir oerhört glad om någon vill komma med tips, kritik eller synpunkter på detta.
I kommande inlägg tänker jag motivera portföljens uppbyggnad och dess framtida utveckling.

2 kommentarer:

  1. Ser ut som en stabil grund. Trevligt med en till aktieblogg. Jag lade till denna i min blogglänklista. Ska bli kul att följa!

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har lagt till din blogg i min blogglänklista!

    SvaraRadera